Kışın Soğuğunu Daha Hızlı Geçirecek 10 Dizi Önerisi


Bildiğiniz gibi; ülkemizde son yıllarda yabancı dizi izleme oranı bir hayli artıyor. 2014 – 2015 yılında başlayan bu artış, başka insanların da kulaktan duyma bilgileri sayesinde daha yükselişte. Bildiğiniz gibi, 2019 yılının Aralık ayında Çin’de patlak veren, ve daha sonrasında da bütün ülkelere dağılarak, ülkemize de gelen ‘Covid-19’ insanların karantinaya girmesine sebep verdiği için, ülkemizde yabancı dizi izleme oranı daha da yükseklere çıktı. Hatta Netflix’in de yaptığı açıklamaya göre, ülkemizde bulunan kullanıcı sayısı 2020 Mart ayından bu yana, 2019 yılının tamamından daha fazla hale geldi. Bu gibi olaylar yaşanırken Amazon Prime Video uygulamasının çok uygun fiyatla Türkiye pazarına girmesi (7.99 TL) insanların yabancı dizi merakını daha da arttırdı.  

 

2015 yılının Eylül aylarından bu zamana dek yabancı dizi izleyen, ve karantina sayesinde yeni diziler keşfedip onlara başlayan birisiyim. Ben de bu keşfettiğim, bir defadan daha fazla izlediğim, hayatımda iz bırakan en iyi 10 diziyi sizinle paylaşmak istedim. Ama listeyi paylaşmadan önce söylemem gereken bir şey var. Bu dizi listesi zamanla değişiklik gösterebilir. Örneğin belki de birkaç ay sonra bu tür bir yazıda daha farklı dizilerin adları listede geçebilir, bu listede bulunan dizilerden bazıları sonraki listelerde olmayabilir. Tabii bu onları sevmediğim anlamına gelmez, ama demek ki onlardan daha etkileyici diziler bulmuşum demektir. Lafı daha da uzatmadan listeye geçelim. Bu arada sıralama olarak en az sevdiğimden, en çok sevdiğime doğru yazacağım. 

 

 

10- After Life 

Eğer yabancı insanların Stand-up gösterilerini izleyen birisi iseniz Ricky Gervais isimli beyefendiyi duymuşsunuzdur diye düşünüyorum. Ricky Gervais Stand-up gösterileri düzenleyen ve kara mizahı çok seven birisi. Ve kendisi de After Life dizisinin senaristi, yönetmeni ve aynı zamanda da başrol oyuncusu. Dizinin konusunu da spoiler vermeden çok basitçe anlatmam gerekiyor. Dizinin konusu eşi kanserden ölen ve daha sonrasında da o acı ile yaşamaya çalışan bir adamı anlatıyor. Şu ana kadar 2 sezonu yayınlanan dizinin bölümlerini Netflix üzerinden izleyebilirsiniz. Ricky Gervais’in de duyurduğuna göre dizinin 3. sezonu gelecek. Ama tam olarak tarihi bilemiyoruz. Ve çok yüksek ihtimalle de bu sezon, dizinin final sezonu olacak. İçerisinde komediyi daha az barındıran, genellikle drama olan bu diziyi kesinlikle izlemenizi öneriyorum. Bölümleri ortalama 30- 35 dk olan bu dizinin sezon başı 6 bölüm olmak üzere toplam 12 bölümü bulunuyor. 


IMDB : 8.4             

 Benim Puanım : 8/10


9- Lucifer 

Cehennemin Kralı olan Şeytan bir gün Los Angeles’ta tatil yapmaya karar verir. Ve daha sonrasında da gittiği Los Angeles’ta ismi ‘Lux’ olan bir gece kulübü işletmeye başlar. Normal bir akşamda Lucifer ve müşterileri gece kulübünde eğlenirken Lucifer’in arkadaşı gece kulübüne gelir. Orada Lucifer ile konuştuktan sonra mekandan ayrılırken saldırıya uğrar ve vurulur. Cinayet mahaline gelen dedektif ChloeLucifer’in ifadesini alırken onunla tanışır. Bu cinayeti beraber çözdükten sonra da, diğer cinayetleri beraber çözmeye başlarlar. Netflix üzerinden izleyebileceğiniz dizinin şu ana kadar 5 sezonu yayınlandı. Ama 5. sezonun daha yarısı yayınlandı. Alınan bilgilere göre 5. sezonun diğer yarısı da 2020 yılı içerisinde yayınlanacak. Ama tabii ki ‘Covid-19’ sayesinde bu durum değişebilir. Eğer kara mizah, fantastik konulu dizileri seviyorsanız, bu diziyi izlemenizi öneriyorum. 


IMDB : 8.2 

 Benim Puanım : 8/10


8-  Punisher 

Jon Bernthal... Konu aksiyon içeren bir film ya da dizi ise, çoğu insanın aklına bu adam gelir diye düşünüyorum. Adamın bir fotoğrafına baktığımızda bile bir aksiyon pompalanması yaşanıyor. Kendisini The Walking Dead dizisinden ‘Shane’ karakteri ile tanıyorsunuz diye düşünüyorum. Punisher, bizim Marvel sayesinde tanıdığımız bir muhteşemlik. Hikayesi de başkalarını tarafından öldürülen bir kadının intikamının eşi tarafından alınmaya çalışılması. Joe BernthalPunisher karakterine inanılmaz bir hayat vermiş. Karakteri oynamamış yaşamış resmen. Şu ana kadar 2 sezonu yayınlandı ve Netflix’de bulunuyor. Ve maalesef duyduğumuz son bilgiye göre 3. sezonu iptal edildi. Ama size önerim, iptal edilmesini aldırmadan kesinlikle bu diziye bir şans vermeniz. 


IMDB : 8.5 

 Benim Puanım : 8.5/10


7- Thirteen Reasons Why 

Hannah Baker isimli bir lise öğrencisi Liberty High School isimli lisede öğrencidir. Ama okulda çok kötü zorbalıklar yaşamaktadır. Ve bir gün Hannah, bu zorluklara dayanamadığı için intihar eder. İntihar etmeden önce de, yaşadığı zorukları 7 adet kasete kaydetmiştir. Ve bu kasetler Clay Jensen isimli çocuğa gider. O kasetlerde de Hannah’ın neler yaşadıkları, nasıl tepkiler verdiği Hannah tarafından seslendirilmiştir. Şunu özellikle belirtmem gerekiyor. Ülkemizdeki bazı ‘ZEKİ’ insanlar 13 Reasons Why dizisi için ‘kanka ergen dizizi yeaağğ’ gibisinden çok bilmiş yorumlar yapıyorlar. Sizden ricam bu insanlara aldırmamanız. Gerçekten şans verilmesi gereken bir dizi olduğunu düşünüyorum. Ayrıca eğer diziyi izlerseniz görecekseniz ki, dizinin amaçlarından birisi de farklındalık yaratmak. Bölümlerin başlangıcında ve bitişinde de göreceksiniz ki dizinin oyuncuları uyarılar yapıyor. Yapılan uyarılarda ‘eğer travma yaşadıysanız diziyi izlemeyin. İzleyecekseniz de yanınızda bir yetişkin ile izleyin. Eğer yardım almak istiyorsanız da web sitemizi ziyaret edin’ diyorlar. Bu yaptıkları uyarı bile diziyi izlemek için bir sebep olacaktır. Dizi 4. sezonunda final yaptı. Ve Netflix’de bulunuyor. Kesinlikle şans vermenizi öneriyorum.  


IMDB : 7.7 

 Benim Puanım : 8.5/10


6- Breaking Bad 

Çoğumuzun ‘Say my Name’ ile tanıdığı dizi. Başrol oyuncusu Bryan Cranston dizide Walter White isimli bir kimya öğretmenini canlandırıyor. Kendisi bir kanser hastası. Walter White’ın eşinin abisi bir narkotik polisi. Yaptıkları bir baskında Walter White da narkotik polisle birlikte gidiyor. Ve orada da suçluların yaptıkları metamfetamin isimli uyuşturucuyu görüyor. Bölgeden ayrılırken de eski öğrencisi Jesse Pinkman ile karşılaşıyor. Ve Jesse ile birlikte, ölmeden önce ailesine para bırakmak adına uyuşturucu üretip satmaya başlıyor. IMDB listesinde en yüksek puana sahip bu diziyi izlemeniz gerekiyor. Ama şunu da söylemem lazım ki, diziyi izlerken özellikle ilk 2 sezonu izlerken biraz sabır gerekiyor. O sabır da ilerleyen sezonlarda sizin daha çok zevk almanızı sağlıyor. 5 sezonu olan bu diziyi Netflix üzerinden izleyebilirsiniz. 


IMDB : 9.5 

 Benim Puanım: 8.8/10


5- Brooklyn Nine Nine 

Çok büyük bir şüphe ile yaklaştığım ve beğenmediğim dizilerden biriydi. Ama daha sonrasında da bir şans vermeye karar verdim. Ve gerçekten izlemeye başlayarak çok doğru bir karar verdim. Gerçekten hayatımda gördüğüm en komik dizilerden birisi. Dizi Brooklyn’da 99. Karakolda çalışan polisleri izlediğimiz bir sitcom dizisi. Başrolde oynadan Andy Samberg bu dizide karşımıza Jake Peralta ismiyle çıkıyor. Dizinin konusu 99. Karakolda çalışan poliserin hayatlarını anlatıyor. Tabii ki bir belgesel gibi değil. Bir sitcom dizisinde olması gerektiği gibi. Eğer canınız sıkıldıysa ve kahkahalar atarak bir şeyler izlemek istiyorsanız izlemenizi kesinlikle öneriyorum. 7 sezonu bulunan dizinin 5 sezonu Netflix’de bulunuyor. Dizinin 8. sezonu ise çok yüksek ihtimalle 2021 yılında karşımıza çıkacak. 


IMDB : 8.4 

 Benim Puanım : 9/10


4- Prison Break 

Bu diziyi tek kelime ile anlatsam bu kelime ‘Zeka’ olurdu. Michael Scofield isimli karakterimiz abisi Lincoln hapse girdikten sonra onu kurtarmak için planlar yapıyor. Abisinin suçsuz olduğu halde hapse girdiğini bilen Michael, abisi Lincoln hapisten çıksın diye yapılabilecek her şeyi yapıyor. Gerek puan olarak, gerek insanların düşüncesi olarak dünyanın en iyi dizilerinden biri olarak geçen Prison Break isimli diziyi izlemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum. 5 sezonu bulunan ve 6. sezonunun da geleceğini duyduğumuz bu dizinin 5 sezonu da Netflix’de bulunuyor. 


IMDB : 8.3 

Benim Puanım : 9.5/10


3- The Office 

Çoğu kişi tarafından ‘dünyanın en iyi sitcom dizisi’ diye bahsedilen The Office’i birkaç ay öncesine kadar hiç izlememiştim. Ve bu karantina sürecinde bir şans vermek istedim. Dizi o kadar güzeldi, o kadar eğlenceliydi ki anlatamam. Eğer kara mizah seven biriyseniz, bu dizi kara mizah sitcomlarının babası diyebilirim. Dizinin konusu bir ofis çalışanlarının günlük hayatını anlatıyor. Ama izlediğinizde de göreceksiniz ki bu çok farklı bir dizi. İnsanlar olaylar bittikten sonra kameralara karşı konuşup yorumlar yapıyor, hatta bazen kamera arkasında bulunan insanlarla iletişime bile geçiyorlar. Başrolde olan Steve Carell dizide adı Michael Scott olan patavatsız bir patronu canlandırıyor. Bu değişik, hatta benim düşünceme göre de ‘dünyanın en iyi sitcomu’ olan diziye kesinlikle şans vermenizi öneriyorum. Dizi 9 sezonu ile birlikte Amazon Prime’de bulunuyor. 


IMDB : 8.9 

 Benim Puanım : 9.3/10


2- The Mentalist 

Patrick Jane isimli, televizyon programlarına çıkıp kendini medyum olarak tanıtan ve insanların ölen akrabaları ile iletişime geçtiğini söyleyip insanları kandıran Patrick, bir gün bir televizyon programına çıkar ve Red John isimli bir seri katilden söz eder. Onu kızdıracak şeyleri televizyonda canlı yayında söyleyen Patrick eve gittiğinde yatak odasında karısını ve kızını ölü halde bulur. Ve Red John yazdığı notta onları kendisinin öldürdüğünü söyler. İnsanların yüzlerine baktığında, davranışlarını gördüğünde onların karakterini hakkında yorum yapabilen ve bu sayede cinayet çözerken polislere yardım etme yetisi olan Jane, Kaliforniya Cinayet Bürosu’na danışman olarak katılır ve polislere cinayetlerde yardım ederken Red John’u bulmak için de elinden geleni yapar. 


IMDB : 8.1 

Benim Puanım : 9/10


1- How I Met Your Mother 

En sevdiğim dizidir kendisi. Emin olun yalan söylemiyorum, tam tamına 17 defa bitirdim. Ve 17 defanın her seferinde, her bitirdiğimde kendimi boşlukta hissediyorum. Dizi 2030 yılında, başrol oyuncusunun çocuklarına anneleri ile tanışma hikayesini anlatmaya başlaması ile başlıyor. 5 kişilik arkadaş grubu Ted, Barney, MarhsallLily ve Robin’in hayatını başrol Ted’in anlatımı ile izliyoruz. Belki anlatınca size çok basit gelebilir. Ama emin olun pişman olmadan, kahkaha atarak izleyeceğiniz bir dizi. 9 sezondan oluşan dizi Netflix’de bulunuyor. 


IMDB : 8.3 

Benim Puanım : 9.2/10

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap okumayı hayatının bir parçası yapmak…